PORR získává velkou zakázku v oblasti rumunské železniční infrastruktury
Vídeň/Bukurešť, / Stavební projekty / Tisková zpráva
Společnost PORR opět potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti výstavby železnic modernizací rumunské železniční infrastruktury podle nejvyšších evropských standardů. Společnost získala zakázku na velký infrastrukturní projekt: sanaci a modernizaci železniční tratě Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș formou Design & Build. Hodnota zakázky činí přibližně 428 milionů EUR (2,14 miliardy RON).
Faktbox
- Typ projektu: Sanace a modernizace významné železniční tratě, Design & Build
- Doba realizace: 60 měsíců
- Objem zakázky: ca. 428 mil. EUR (RON 2,14 Mrd.)
CEO společnosti PORR Karl-Heinz Strauss uvádí:„Tento projekt přispěje ke zlepšení dopravního toku a zvýšení bezpečnosti podél koridoru Orient / východní Středomoří. Jsme hrdí na to, že můžeme jako PORR takto výrazně přispět k rozvoji evropské dopravní sítě.“
Zakázka zahrnuje sanaci a modernizaci strategického úseku rumunské železniční infrastruktury, konkrétně tratě Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, úsek 5. modernizace je technicky náročná a rozsáhlá; společnost PORR zde uplatní široké spektrum svých odborných znalostí.
Práce zahrnují sanaci na 32,6 km trati, rozšíření stávající jednokolejné tratě na dvoukolejnou a výstavbu dvou nových dvoukolejných úseků. Součástí projektu je rovněž výstavba celkem 18 mostů a 54 propustků podél železniční trati. Zakázka zahrnuje také sanaci stávajícího tunelu Rachitova (496 m) a výstavbu nového dvoukolejného tunelu Poarta I o délce 1 279 m. Dále bude rekonstruováno a modernizováno šest železničních stanic: Băile Herculane, Mehadia Nouă, Mehadia, Iablanița, Crușovăț a Domașnea Cornea. Celková doba realizace projektu činí 60 měsíců.
Celý úsek bude navíc vybaven nejmodernějším napájecím a signalizačním systémem: po dokončení bude trať plně elektrifikována a vybavena nejpokročilejším evropským řídicím systémem železniční dopravy ERTMS úrovně 2.
„Celkově tento rozsáhlý projekt výrazně zlepší situaci – zkrátí jízdní doby, zvýší přepravní kapacitu a přizpůsobí národní infrastrukturu evropským standardům rychlosti a bezpečnosti,“ dodává Strauss.
Weitere Daten und Fakten auf einen Blick
- Leistungsumfang
Sanierungsarbeiten, zweigleisiger Ausbau und Bau von zwei neuen zweigleisigen Streckenvarianten. Bau von 18 Brücken und 54 Durchlässen, Sanierung eines bestehenden Tunnels und Bau eines neuen zweigleisigen Tunnels. Sanierung und Modernisierung von sechs Bahnhöfen. Modernes Stromversorgungs- und Signalsystem
- Auftraggeberin
Rumänische Nationale Eisenbahngesellschaft
- Auftragnehmerin
PORR Construct S.R.L